@article{oai:n-seiryo.repo.nii.ac.jp:00001140, author = {南雲, 秀雄 and 菅原, 真優美 and 佐藤, 信枝 and 倉井, 佳子 and 小山, 聡子 and 中野, 充 and Nagumo, Hideo@@@Sugawara Mayumi@@@Satoh Nobue@@@Kurai Yoshihiko@@@Koyama Satoko@@@Nakano Makoto}, issue = {5}, journal = {新潟青陵大学紀要}, month = {Mar}, note = {application/pdf, In order to find the best style of web teaching materials for nursing students, we conducted a field trial of the web teaching materials with moving pictures that are meant for teaching skills of checking blood pressure. Also, we conducted a survey for obtaining students' attitude toward e-learning materials of nursing art. As a result, we found that web teaching materials have not yet been popular among the students, but have been favorably accepted by the students who had used the materials. We also found some hints for improving our teaching materials (such as using bigger size of moving pictures), and the types of contents desired by students., 看護学生の学生を対象としたウェブ教材のあるべき姿を明らかにするために,血圧測定を題材にした動画入りウェブ教材の実証実験を行い,さらに看護技術のeラーニング教材に対する希望調査アンケートを行った。その結果,ウェブ教材はまだ学生に浸透していないが,使った学生からは好意的に受け止められていることが分かった。また,画面の大きさなど,技術的な面で工夫しなければならない項目や,学生が必要とする教材の内容などが明らかになった。}, pages = {33--48}, title = {看護学生の動画eラーニング教材に対する意識}, volume = {5}, year = {2005} }