WEKO3
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顧客ロイヤルティのための社内コミュニケーション
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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D0617.pdf (158.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-11-16 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
タイトル | 顧客ロイヤルティのための社内コミュニケーション | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Communication in a Company for Customer Royalty | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Customer Satisfaction | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Customer Royalty | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Communication in a Company | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Employee | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Satisfaction | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Saishunkan Pharmaceutical Co. | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 顧客満足 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 顧客ロイヤルティ | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 社内コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 社員満足 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 株式会社再春館製薬所 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.32147/00001172 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
村山, 和恵
× 村山, 和恵× Maruyama, Kazue |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 顧客ロイヤルティを高めるということは、企業活動を継続してゆくにあたり、重要なミッションの一つであることは、かねてから企業経営においていわれてきたことである。顧客を様々な切り口から分析し、アプローチの手法に変化を持たせることは必須であるのだが、顧客ロイヤルティというと、どうしても顧客ばかりに視点が集中しがちになるような気がしてならない。顧客を理解すると同時に行うべきことが企業内コミュニケーションである。企業内コミュニケーションが円滑に行われることによる効果はいくつかあるが、その中でも本論では、社員満足の形成に貢献するということに焦点をあてて考える。企業内コミュニケーションが円滑に行われることにより社員満足が形成され、しいては顧客ロイヤリティにまで影響を及ぼすという立場で、自身が視察に訪れた企業「株式会社 再春館製薬所」のケースも取り上げながら進めることとしたい。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | It has often been said in the field of enterprise management that in order to continue corporate operations, improving the level of customer loyalty is one important objective. Although it is indispensable to analyze the customer from various aspects and to change our methods accordingly, it seems that the subject of analysis is often too tightly focused on customer loyalty. A company should strive to improve communications within the organization as well as strive to understand the customer. There are many effects of harmonizing communication within the company, but the focus of this paper is on those which contribute to employee satisfaction. The position put forth in this paper is that harmonic communication within the corporation leads to employee satisfaction, which must have an effect on customer loyalty. Discussion will be based on observations made by the author at Saishunkan Pharmaceutical Co., and examples will be provided in this context. | |||||
書誌情報 |
新潟青陵大学紀要 巻 6, 号 6, p. 159-170, 発行日 2006-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 新潟青陵大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1737 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11549156 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |