ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 新潟青陵大学紀要
  2. 6号(2006)

ジグソー学習法による小児看護技術の教育効果

https://doi.org/10.32147/00001163
https://doi.org/10.32147/00001163
f621d5e6-4810-45a3-b966-f61a2f0b6072
名前 / ファイル ライセンス アクション
D0608.pdf D0608.pdf (70.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-11-16
タイトル
タイトル ジグソー学習法による小児看護技術の教育効果
言語 ja
タイトル
タイトル The Educational Effect of Jigsaw Method for Pediatric Nursing Skill
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 pediatric nursing skill
キーワード
主題 cooperative learning
キーワード
主題 jigsaw method
キーワード
主題 小児看護技術
キーワード
主題 協同学習
キーワード
主題 ジグソー学習法
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32147/00001163
ID登録タイプ JaLC
著者 本間, 昭子

× 本間, 昭子

WEKO 3429

本間, 昭子

Search repository
真壁, あさみ

× 真壁, あさみ

WEKO 3430

真壁, あさみ

Search repository
和田, 由紀子

× 和田, 由紀子

WEKO 3431

和田, 由紀子

Search repository
河内, 浩美

× 河内, 浩美

WEKO 3432

河内, 浩美

Search repository
Honma, Shoko@@@Makabe Asami@@@Wada Yukiko@@@Kawauti Hiromi

× Honma, Shoko@@@Makabe Asami@@@Wada Yukiko@@@Kawauti Hiromi

WEKO 3433

en Honma, Shoko@@@Makabe Asami@@@Wada Yukiko@@@Kawauti Hiromi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 小児看護技術の教育方法に、分担学習後に教え合う協同学習の1つであるジグソー学習法を組み入れた。その結果をA大学看護学科2年次生73人(92%)の自己評価から、技術の習得状況と協同学習の目的達成度を明らかにし、教育効果を検討した。ジグソー学習法で「習得できなかった技術」と回答した割合は、内服14%、注腸6 %、吸引3 %、皮下注射10%と少ない。分担学習で担当した技術は90%の学生が「習得できたと思う・ややそう思う」と回答し、同様にメンバーの担当した3 項目も71%と多いことから、技術の習得方法として適している。ジグソー学習法は従来の教員主導型より授業時間数を要し、効率は悪いが、「意見交換できたと思う・ややそう思う」が学生間で95%、教員と学生間で75%と多く、有用な情報を相互に利用し、学生間と教員の協力により安全で安楽な技術を構築するプロセスを学ぶ教授-学習方法の1つである。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We incorporate the jigsaw method which is one of the cooperative learnings after partial study into instructive means of pediatric nursing skill. And we investigate the effect of education to confirm the condition of the acquirement and the attainment of the purpose of cooperative learning referring to the self estimation of 73students (2nd grade nursing course of A university). The rate of the answer that they could not learn the skills by jigsaw method is low, 14% taking medicine ,6% enema, 3% suction, 10% hypodermic injection. 90% of the students answered that they could learn the techniques by partial study, and 71% of them could learn from other members. So, we think the jigsaw method is adequate as the way to acquire the techniques. Jigsaw method is one of teaching-learning ways to learn the process composing safety and comfortable techniques by the cooperation between students and teachers using useful informations, and students answered that they could exchange their opinions between students(95%), between teachers and students(75%), however it needs more time than the former that is taken initiative by teachers、and the efficiency is not so good.
書誌情報 新潟青陵大学紀要

巻 6, 号 6, p. 69-77, 発行日 2006-03
出版者
出版者 新潟青陵大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-1737
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11549156
フォーマット
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:20:59.285195
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3